Haur Hezkuntza









----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Azken eskola eguna ospatzeko Haur Hezkuntzako ikasleek ur jolasekin disfrutatu zuten. Primeran pasatu zuten eta bukatzeko hamaiketako berezia jan zuten: izozkia! 

Hor doazkizueargazki batzuk.


Para celebrar el último día de clase los alumnos y alumnas de Educación Infantil disfrutaron con juegos de agua. Lo pasaron genial y para terminar comieron un almuerzo especial: ¡helado!
Ahí van unas fotos.













GOZATU UDAZ ZUEN ALABEKIN!!
¡DISFRUTAR DEL VERANO CON VUESTRAS HIJAS E HIJOS!

_____________________________________

HH3

Oraingoan 3 urtekook landareei buruzko gauza pilo ikasi ditugu, baita zelan zaindu ere. Egindako zatitxo bat zuekin partekatzeko hor doazkizue argazki batzuk. Espero dugu zuen gustukoak izatea!!

Esta vez los y las de 3 años hemos aprendido un montón de cosas sobre las plantas y también como cuidarlas. Para compartir con vosotros y vosotras un poco de lo que hemos hecho ahí van unas fotos. ¡¡Esperamos que sean de vuestro agrado!!









*****************************

                                   HH4

  4 urteko ikasleok liburutegi proiektua landu dugu. Gauza pilo ikasi ditugu eta amets egin dugu ipuinen istoriekin. Deustuko eta eskolako liburutegiak ere ezagutu ditugu eta primeran pasatu dugu.

Gozatu gure bideoa!

El alumnado de 4 años hemos trabajado el proyecto de la biblioteca. Hemos aprendido un montón de cosas y hemos soñado con las historias de los cuentos. También hemos visitado las bibliotecas de Bidarte y de la escuela, lo hemos pasado muy bien.

¡Disfrutad con nuestro vídeo!



*************************************

HH5

Azken aste hauetan 5 urteko gelan  Dinosauroei buruz asko ikasi dugu.
 
Ez galdu gure bideo ikustea! 
 
Durante estas últimas  semanas en el aula de 5 años hemos aprendido mucho sobre los dinosaurios.

¡No te pierdas nuestro video!



 
********************
HH3

3 urteko ikasleek hiruhilabete honetan hainbat gauza egin ditugu ondo pasatzeko eta gauza berriak ezagutzeko. Hurrengo bideoak haien erakusgarriak dira.

Espero dugu zuen gustokoak izatea!!

 

Los alumnos y alumnas de 3 años, durante este trimestre hemos hecho distintas actividades para pasarlo bien e ir conociendo cosas nuevas. Una muestra de ello son los siguientes videos.

Esperamos que sean de vuestro agrado!!



*************************



 4 urteko gelakoek pinguino proiektua landu dugu. Oso ondo pasatu dugu eta gauza asko ikasi ditugu.
 
El alumnado de 4 años hemos trabajado el proyecto "Los pingüinos" . Nos  hemos divertido y hemos aprendido mucho.
 
 
 ****************************************

HH 5  "EGIPTO"

Azken aste hauetan 5 urteko gelan Egiptori buruz asko ikasi dugu; faraoiak eta momiak izan gara eta piramideak, falukak eta krokodiloak egin ditugu.
 
Primeran pasatu dugu! 
 
Durante estas últimas  semanas en el aula de 5 años hemos aprendido mucho sobre Egipto; hemos sido faraones y momias y hemos hecho pirámides, falucas y cocodrilos.
 
Lo hemos pasado en grande! 

 

 

*************************

 

Udazkenean bete betean gaudenez, horra doazkikizue Haur hezkuntzako taldeek udazkeneko ormairudiekin ateratako argazkiak. Espero dugu zuen gustukuak izatea!!!


Ya que estamos en pleno otoño, aquí os mostramos las fotografías tomadas a los grupos de educación infantil con los murales de otoño. ¡¡¡Esperamos sean de vuestro gusto!!!







 
 
 "TXITAK ESKOLAN"   HH3

 
 


**********************

HH5 "BERRIZERA GOAZ"

Ikasturteari agurra emateko Berrizera joan gara. Primeran pasatu dugu!

Para finalizar este  curso hemos ido a Berriz. Lo hemos pasado genial!






HH5 "INTSEKTUAK"





HH5 "PIRATAK"


 


 

********************

HH4 " HAZIEKIN JOLASTEN" 

4 urteko lagunok esperimentu bat egin dugu belar-haziekin. Begira ze polita gelditu den!!!

 El grupo de 4 años ha hecho un experimento con semillas de hierba. ¡¡¡Mira qué bonito ha quedado!!!

 

 ......................

HH5 "INTSEKTUAK"


HH5 "DINOSAUROAK"





HH5 " EGIPTO"

5 urteko ikasleok gauza asko ikasi ditugu "ANTZINAKO EGIPTO"ri buruz eta, jakina, primeran pasatu dugu! Piramideak, krokodiloak... egin ditugu, eta momia eta faraoi bihurtu gara!

Los alumnos de 5 años hemos estado aprendiendo muchas cosas sobre el "ANTIGUO EGIPTO" y,  por supuesto, nos lo hemos pasado genial ! Hemos hecho pirámides, cocodrilos,... y nos hemos convertido en momias y faraones!


                                    




Zientzia astean zehar haur hezkuntzako umeek ere esperimentuak egin dituzte. Hona hemen esperimentu horiek egitean ateratako argazki batzuk. Espero dugu zeuen gustukoak  izatea!

HH2

HH3

HH5



Kaixo familiak:

Ikasturtea hasi denetik Haur Hezkuntzako ikasleak gure sarrera apaintzen goaz eta beti polit-polita dugu!!
Zuek ere ikusteko horra doaz argazki batzuk ea zeuen gustukoak diren, seguru baietz!

Hola familias:

Desde que comenzó el curso lxs  alumnxs de Infantil hemos ido adornando nuestra entrada  y siempre la tenemos muy bonita.

Para que vosotrxs la podáis ver, ahí van unas fotos. ¡A ver si os gustan!





 

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

FAMILIAN LANTZEKO HIZTEGIA

VOCABULARIO EN EUSKARA PARA TRABAJAR EN FAMILIA








KOLORETAKO MUNSTROA

EMONSTRUO DE COLORES




Elkarrekin emozioak eta sentimenduak ezagutzen.

Conociendo junt@s las emociones y los sentimientos
El monstruo de colores va al cole', de Anna Llenas
MAITASUNA

             
                 NAHASMENA                                                                        LASAITASUNA

  
         POZTASUNA                       HASERREA                            TRISTURA
BELDURRA












    





Esteka honen bidez Haur Hezkuntzako irakasle guztien artean prestatutako site batera joango zarete. Bertan abestiak, ipuinak, edukiak,... topa ditzakezue umeekin egiteko eta disfrutatzeko. Kontuan izan materiala gehituz joango garela. Espero dugu zeuen gustukoa izatea. Ondo pasa!!


A través de este enlace accederéis a un site que hemos preparado entre todas las profesoras de Educación infantil. En el podréis encontrar canciones, cuentos, contenidos,... para hacer y disfrutar con los/as más pequeños y pequeñas.
Tened en cuenta que iremos añadiendo material.
Esperamos que sea de vuestro agrado.          
           
https://sites.google.com/arangoitiikastetxea.com/haurhezkuntza/inicio?authuser=1
______________________________________________________________________

Kaixo familiak! ¡Hola familias!

Atal honetan ideiak emango dizkizuegu etxean dituzuen hainbat materialarekin jolas desberdinak egin ahal izateko. Jolas hauen helburua ondo pasatzea ez ezik, kontzeptu desberdinak lantzea ere bada. Kontuan izan umeek, adinaren arabera, lagundu dezaketela materiala prestatzen.

En este apartado os vamos a dar distintas ideas para que podáis hacer algunos juegos con distintos materiales que tenéis en casa. El objetivo de estos juegos no es solo pasárselo bien, sino también trabajar distintos conceptos. Tener en cuenta, que dependiendo de la edad de los/as niños/as podrán participar en su elaboración.

Kasu honetan, gehienbat erabiliko dugun materiala plastikozko tapoiak izango dira.
En este caso, el material que principalmente vamos a utilizar serán tapones de plástico.
  1.    KOLOREAK / COLORES


Tapoien goiko partean koloretako eranskailuak edo papertxoak itsatsiko ditugu. Beste aldetik, kolore berdinak erabilita hainbat plantilla sortuko dugu. Helburua da koloreekin bikoteak egitea.
Pondremos pegatinas, papelitos de colores o simplemente colorearemos la parte superior de los tapones. Por otro lado, crearemos plantillas utilizando los mismos colores. El objetivo es emparejar los colores.




2.       ZENBAKIAK / NUMEROS
Tapoiak goiko aldean zenbakiak idatziko ditugu eta umearen adinaren arabera, tapoi batzuetan gehi, ken eta berdin ikurrak ere idatziko dugu. Kasu honetan hainbat helburu egon daiteke, zenbakiak ordenatzea, gehiketak eta kenketak egitea,…
En la parte superior de los tapones escribiremos los números y dependiendo de la edad del niño-a, en algunos tapones escribiremos los signos de suma, resta e igual. En este caso los objetivos pueden ser varios: ordenar los números, hacer sumas y restas, …

3.       SERIEAK / SERIES
Tapoien goiko partean koloretako eranskailuak edo papertxoak itsatsiko ditugu. Beste aldetik, koloreak erabiliz serieak proposatuko dizkiegu eta umeek emandako pauta jarraitu beharko dute.
Pondremos pegatinas, papelitos de colores o simplemente colorearemos la parte superior de los tapones. Por otro lado, utilizando los distintos colores les propondremos seguir las series siguiendo la pauta dada.

4.       MEMORY
Kasu honetan, eranskailuak, papertxoak edo koloreak tapoien barruko partean joango dira. Koloreak edota formak, bikoteka egingo dira. Jolasteko, tapoiak beherantz ipiniko dira koloreak edo formak ez ikusteko, ondo nahastuko dira eta kuadrikula batean ordenatuko dira. Jokalariek txanda bakoitzean tapoi biri buelta emango diete. Berdinak ez badira, berriro beherantz ipiniko dira eta hurrengo jokalariaren txanda izango da. Joko honen helburua da gogoratzea non dauden kolore edo formak bikoteak egiteko.
En este caso, las pegatinas, papelitos o colores irán en el interior de los tapones. Los colores y/o formas tendrán que ir en parejas. Para jugar, se ponen los tapones boca abajo para no ver qué color/forma esconden, se mezclan bien y se ordenan en forma de cuadricula. Los/as jugadores/as cada vez podrán dar la vuelta a dos tapones. Si no son iguales, se volverán a colocar boca abajo y será el turno del siguiente jugador-a. El objetivo es recordar donde se esconden los distintos colores y/o formas para encontrar las parejas.



5.       HIRU LERROAN / TRES EN RAYA
Joko hau egiteko 6 tapoi baino ez ditugu erabiliko. Bi kolorekoak izan daitezke edo bestela, markatuko ditugu bi talde izateko. Bestetik, paper batean 3X3 kuadrikula bat egingo dugu.  Kasu honetan bi jokalariek parte hartuko dute. Jokalari bakoitzak 3 tapoi berdin izango ditu. Jolasteko, jokalariek euren tapoiak txandaka eta banan-banan ipiniko dituzte eta saiatuko dira euren hiru tapoiak lerro zuzenean ipintzen.
Para hacer este juego necesitaremos seis tapones. Estos pueden ser de dos colores distintos o si no, los marcaremos de modo que se diferencien haciendo dos grupos. Por otro lado, en un papel haremos una cuadricula de 3X3. En este caso los/as jugadores/as serán dos. Cada jugador-a tendrá tres tapones iguales. Para jugar, los/as jugadores/as pondrán sus tapones por turnos y de uno en uno intentando colocar sus tres tapones en línea recta.

6.       HIZKIAK / LETRAS
Tapoien goiko aldean letrak idatziko ditugu. Kasu honetan abezedarioa idatzi dezakegu edo tapoi asko baditugu, letrak errepika daitezke. Joko honen helburua izango da letrak ezagutzea eta tapoiak erabiliz hitzak idaztea. Komenigarria izango litzateke, bokalak eta kontsonanteak kolore ezberdinekin bereiztea.
En la parte superior de los tapones escribiremos letras. En este caso, podemos hacer el abecedario o si tenemos muchos tapones, podemos repetir las letras. El objetivo del juego será reconocer las letras utilizando los tapones e intentar escribir palabras. Sería conveniente diferenciar las vocales y las consonantes usando distinto color.

7.       TAPOI SENTSORIALAK / TAPONES SENSORIALES
Tapoien barruko aldean hainbat material itsatsiko dugu. Testura desberdinetako gauzak erabiliko ditugu; esate baterako, kotoia, larrua sintetikoa, aluminiozko papera, gamuza, goma espuma, maila, lija,… eta bakoitzari bururatzen zaiona, hainbat testura izateko umeak biguna, gogorra, latza, suabe, … ezberdintzeko.  Ezberdintasunei buruz hitz egin eta fijatu ia desberdintzeko kapaza den ukimenaren bitartez.
En el interior de los tapones, pegaremos distintos materiales. Se pueden utilizar elementos de diversas texturas como algodón, piel sintética (imitación de cuero), papel aluminio, gamuza, goma espuma, malla, papel lija, …. Y aquello que se os ocurra para disponer de diferentes texturas para que el niño-a discrimine entre blando y duro, áspero, rugoso y liso, etc. Hablar acerca de las diferencias y observar si puede distinguirlas a través del tacto.



Oraingoz, hau da dena, baina egunotan proposamen berriak txertatuko ditugu zuek etxean hainbat material prestatu ahal izateko.  Espero dugu zeuen gustukoa izatea.
 Hurrengora arte!!
Por ahora, esto es todo, pero estos días seguiremos incluyendo nuevas propuestas para que podáis preparar distintos materiales en casa. Esperamos que os hayan gustado.


Hasta la próxima!!

______________________________________________________



Resultado de imagen de relajacion para niñosERLAXAZIOA / RELAJACIÓN

Erlaxatzea gorputz osoko tentsioak askatzea da, bai giharretako tonua gutxitzea bai buruko tentsioak libre uztea.

Erlaxazioaren bidez estres egoerak baretu ditzakegu eta gure kontzentrazioa sendotu. Gaur egungo bizitzan aurkitu ditzakegun hainbat egoerari aurre egiteko ezinbesteko tresna da. Praktika hau efektu onuragarriak ekartzen ditu gure gorputzerako eta osasunerako.

Umeek ere bere eguneroko bizitzan sortzen diren estres egoerak pairatu ditzakete. Umeei irakatsi behar zaie lan edo esfortzu bat egin ondoren erlaxatzeko edo atsedena hartzeko momentua hasten dela, horrela estresak sortzen dituen arazoak ebatzi daitezke.

Umeak oso txikiak direnetik ezinbestekoa da erlaxazioa ariketak egiten hastea.

Erlaxazio estatikoa aurrera eramateko umeak etzanda egon behar dira, hankak eta besoak luzatuta eta begiak itxita. Arnasketa ariketak aurrera eramateko, sudurretik airea hartu eta ahotik bota behar da astiro. Umeari esan ahal diogu imaginatzeko puxika bat sabelean duela eta ahalik eta gehien puztu behar duela. Topera dagoenean, astiro-astiro airea botatzeko esango diogu. Bitartean musika lasaia entzungo da. Erlaxazioa amaitu eta gero (5-10 minutu inguru),  garrantzitzsua da astiro altzatzea albo batera jarrita, sabelarekin indarra ez egiteko.

Familian egitera animatzen zaituztegu.



Hona hemen erlaxazioa egiteko erabili ahal den musika:
A continuación, música que se puede utilizar para llevar hacer la relajación:




Relajarse es liberar todas las tensiones del cuerpo, reduciendo su tensión tanto física como mental. 

Mediante la relajación podemos alcanzar un mayor nivel de calma, reduciendo los niveles de estrés y mejorando la atención. Es una técnica fundamental para hacer frente a distintas situaciones que podemos vivir a lo largo de nuestra vida. Esta práctica tiene efectos beneficiosos tanto para nuestro cuerpo como para nuestra salud.

Los niños y niñas en su actividad diaria pueden sufrir momentos de estrés. Hay que enseñar a los niños y niñas que después de hacer un esfuerzo es el momento de descansar y relajarse, de modo que podamos evitar distintas situaciones de estrés.

Desde que  los niños y niñas son pequeños es imprescindible empezar a hacer ejercicios de relajación.

Para hacer relajación estática los niños y niñas han de estar tumbados en el suelo con los brazos y piernas estirados y los ojos cerrados. Para llevar a cabo los ejercicios respiratorios el aire se cogerá suavemente por la nariz y se expulsará también suavemente por la boca. Les podemos decir que se imaginen que tienen un globo en la tripa y que han de inflarlo lo máximo posible. Cuando esté inflado a tope, les diremos que expulsen el aire suavemente. Mientras hacemos los ejercicios respiratorios podemos escuchar música relajante. Cuando termine la relajación (unos 5-10 minutos) es importante levantarse despacio girando el cuerpo hacia un lado para no hacer tensión con la tripa.



Os animamos a que lo practiquéis en familia.



__________________________________


Kaixo familiak:
Etxean ordu asko eman beharko dira txikienekin eta denbora dago hainbat gauza egiteko, horietako bat telebista ikustea izango da. Kasu honetan gogoratzen dizuegu umeekin euskarazko marrazki bizidunak ikusteko ETB3 (telebista kate irekia)  aukera ezin hobea duzuela. Horrela, umeek ez dute euskararekin kontaktua galduko.


Tenemos que estar muchas horas en casa con los más pequeños y pequeñas y hay tiempo para hacer muchas actividades, una de ellas será ver la televisión. En este caso os queremos recordar que para ver dibujos animados en euskera una buena opción es ver la ETB3 (canal de televisión en abierto). De este modo, los niños y niñas no perderán el contacto con el euskera.


_____________________________________________________________________________


Kaixo familiak,

Ezohiko egoera honen aurrean, lehenik eta behin, lasaitasuna helarazi nahi dizuegu. Bizitzen gabiltzan egoera kudeatzea zaila izan daitekeela ulertzen dugu.

Haur Hezkuntzako irakasleen izenean, jakin ezazue ez zaizuela lan zehatzik bidaliko zuen seme-alabekin etxean burutzeko. Bakoitzaren egoeraren arabera, posible duzuen heinean, autonomia, hizkuntza eta jolasa sustatu.

Hala ere, eskolako blog-aren bitartez etxean lan egiteko proposamen batzuk igoko ditugu. Hori dela eta noizbenka blog-ean sartzea gomendatzen dugu. Zaindu eta kontaktuan egongo gara!!

                                               Eskerrik asko!

Hola familias,

Entendiendo que la situación actual es difícil de gestionar en las familias, lo primero que os queremos transmitir es calma.

Las profesoras de Educación Infantil no enviaremos ninguna tarea específica para trabajar en casa. En función de la situación y posibilidades de cada familia, seguid fomentando la autonomía, el lenguaje y el juego.

A través del blog de la escuela iremos subiendo contenidos que nos parecen interesantes para trabajar en casa. Por ello, os recomendamos que echéis un vistazo al blog de vez en cuando.              

              Cuidaos y estamos en contacto!! Gracias!!    


































2019-2020 IKASTURTEA

***************************************************************************

GURE BIDEOA







5 URTEKOAK ORTUAN

HH5 urteko ikasleek babak erein genituen kurtsoaren hasieran. Orain uzta hartzeko garaia heldu da eta babak hartu ditugu. Gero landareak eta belarrak kendu ditugu beste landare batzuk landatzeko.

Baratzean letxugak, espinakak eta beste barazkiak daude eta horiek ere ureztatu ditugu.


                          Lan bikaina egin dugu!!!!



 











*****************************************************************************

                                                       










HH5 “UNIBERTSOAN”

5 urteko gelakoak UNIBERTSOA aztertzen egon gara eta joan den astean antzezlana egin genuen gurasoen eta beste ikaskideen aurrean gure proiektua amaitzeko. Primeran pasatu dugu maketa egiten, planetak ikusten, informazioa bilatzen, abesten,... eta antzezlana prestatzen. 


Los alumnos y alumnas de la clase de 5 años hemos estado trabajando un proyecto sobre el UNIVERSO, y para terminar, la semana pasada, representamos ante nuestras familias y también para otros niños y niñas de la escuela,  un pequeño teatro sobre ello. Lo hemos pasado genial haciendo una maqueta, viendo los planetas, buscando información, cantando,…y por supuesto ensayando la obra.


 

===========================================================

4 URTEKOAK LETXUGAK LANDATZEN on PhotoPeach



**************************************************************************

 IKUSI NAHI DUZUE NOLA EGIN DUGUN SUMENDI BAT?



DINOSAUROAK

5 URTEKO LAGUNOK DINOSAUROAK IZENEKO PROIEKTUA LANDU DUGU





DINOSAUROAK on PhotoPeach






________________________________________________________________________________________________________________


 5 URTEKOAK UNIBERTSOAN


UNIBERTSOA PROIEKTUA AMAITU DUGU ETA
 HAINBAT GAUZA IKASI DITUGU. 


ETXETIK EKARRI GENITUEN GAUZAK 
TXOKOAN JARRI DITUGU DENOK ERABILTZEKO.


EUSKAL KANPAINA EGIN ETA GERO,
KLASEAN EUSKERA GEHIAGO ERABILTZEN HASI GARA.



GURE ESPAZIONTZIAK EGIN 
ETA ASTRONAUTA BIHURTU GARA.



_________________________________________________________________________________________

5 URTEKOAK ESKOLAKO BARATZEAN EGON DIRA BABAK EREITENHOSTOAK BILTZEN ETA UREZTATZEN.

LAN BIKAINA!!!



2017 2018 IKASTURTEA

_________________________________________________________________________________________________

LABANDA LANDATZEN













ESKOLAKO BABAK on PhotoPeach                      
GURE ESKOLAKO BABAK
JOKOAK
JOKOAK(POISSON ROUGE) 
JUEGOS DIVERSOS
DENETARIK CON JCLIC
JOKOAK MULTZOKA

2015-16 IKASTURTEA

4 URTEKO GELAK

2. HIRUHILEKOA






"Asmakariak"  gaia landu dugu eta taldeka gure robotak egin ditugu.













Guggenhein museoan egon eta gero gu ere artistak bihurtu gara.






Eta gure arte lanak egin ditugu.



1. HIRUHILEKOA





"Garraiobideak" gaia lan egin dugu.



Belauntzi bana egin dugu.









Gero txokoko taldeko trenak egin ditugu.








Azkenik  klaseko autobusa egin dugu

  





Bilbori buruzko hainbeste gauza ikasi ditugu eta etxetik ekarritako irudiekin horma-irudi bat egin dugu.






Aurten ere Euskal kanpainan parte hartu dugu









 

JAKIAK - 3 URTEKOAK


Martxoan "jakiak" gaia landu genuen eta etxetik ekarritako irudiekin hormairudia egin genuen.


Fruta egunean, mazedonia goxoa prestatu eta jan genuen.



Ogitartekoak egiten ikasi genuen.... ZEIN GOXOAK!!!








KORRIKA 19.- 3 URTEKOAK









LIBURU ASTEA - 3 URTEKOAK